Adresaci szkolenia:
- Pracodawcy i ich przedstawiciele, którzy chcą być świadomi konsekwencji mobbingu i odpowiedzialności za sytuacje związane z agresją, dyskryminacją oraz konieczności przeciwdziałania oraz umiejętności obrony przed bezzasadnymi zarzutami ze strony Pracowników.
- Przełożeni, którzy powinni byś świadomi zjawiska mobbingu i dyskryminacji, rozpoznawać jego symptomy w zespole, umieć zapobiegać im we wczesnym stadium,
- Pracownicy działów personalnych, którzy powinni monitorować te zjawiska w organizacji, przeciwdziałać im oraz pomagać w rozwiązywaniu konfliktów,
Cele szkolenia:
- Zapoznanie uczestników z informacjami na temat mobbingu i dyskryminacji w ujęciu prawnym i psychologicznym w celu prawidłowego rozpoznania patologii i odróżnienia od konfliktów lub działań kierowniczych w obszarze motywowania i kontroli pracy.
- Uświadomienie konsekwencji wystąpienia mobbingu i dyskryminacji w zespole/organizacji oraz odpowiedzialności prawnej po stronie pracodawcy.
- Zapoznanie z praktycznymi sposobami reagowania na mobbing z troską o dobro Zakładu Pracy i ofiary mobbingu
- Nabycie umiejętności zabezpieczenia interesów Pracodawcy w sytuacji bezzasadnych oskarżeń ze strony Pracowników
- Wdrożenie polityki antymobbingowej wraz z przykładami procedur i formularzy
Program zajęć:
Szkolenie prowadzone będzie w formie wykładu ok. 4 h wraz z przerwami, zawierających praktyczne przykłady.
Zakres tematyczny wykorzystywany w mini wykładzie i praktycznych przykładach:
- Definicja mobbingu
- Rodzaje mobbingu.
- Model przebiegu mobbingu, fazy rozwoju mobbingu i ich charakterystyka.
- Mobbing w oparciu o dane z orzecznictwa sądowego, przykłady orzeczeń sądowych.
- Co nie jest mobbingiem w organizacji.
- Konsekwencje mobbingu po stronie organizacji
- Procedury atymobbingowe – wartości, przykłady, wzory
- Najczęstsze błędy popełniane przy tworzeniu polityki antymobbingowej
Szkolenia